Op de hoogte blijven?
Aanmelden voor onze nieuwsbrief
Hieronder kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief. In deze nieuwsbrief willen wij u op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen van de Regiotaxi.
Home > Klantenservice
(u betaalt voor het bellen naar dit nummer de gebruikelijke belkosten)
Alle vragen en antwoorden
Voor informatie over Regiovervoer Noordoost-Brabant, het aanvragen van een Regiovervoerpas of het melden van een verloren pas, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Ook als u een klacht of opmerking heeft, meldt u dit bij de klantenservice.
Om met Regiotaxi Noordoost Brabant te kunnen reizen moet u (eventueel met een begeleider) zelfstandig kunnen reizen. Indien gewenst helpt de chauffeur bij het in- en uitstappen. De chauffeur is verantwoordelijk voor het in- en uitrijden en het juist en veilig vastzetten van de rolstoel of scootmobiel.
Een algemene puntbestemming is een bestemmingsadres dat buiten de toegestane 25 km per rit ligt. Het betreft vaak ziekenhuizen en stations. U mag hier toch naartoe reizen.U kunt hier alleen naartoe reizen wanneer u in het bezit bent van een Wmo-pas.
De taxi mag 15 minuten eerder of later komen dan de afgesproken ophaaltijd.
De taxi wacht maximaal 3 minuten bij de deur. U kunt gebruik maken van de terugbelservice.
U wordt dan vooraf gewaarschuwd dat uw taxi onderweg is.
Houd uw pasnummer bij de hand en zorg dat u het adres weet van uw bestemming. Zo voorkomt u misverstanden en wordt u naar de juiste bestemming gebracht. Wij adviseren u uw ritten zo min mogelijk in de ochtend- en avondspits te boeken. Het is dan druk en dan is er kans op vertraging.
Het kan handig zijn om te weten wanneer uw taxi eraan komt. Als uw (mobiele) telefoonnummer bij Regiotaxi bekend is, wordt u vijf tot tien minuten voordat de taxi voorrijdt gebeld. Deze terugbelservice is ook mogelijk bij de terugrit. Geef bij de ritreservering daarom het nummer door waarop u bereikbaar bent voor een eventuele terugrit.
Nee, in de regiotaxi mag niet worden gerookt. Ook elektrische sigaretten of soortgelijke rookmiddelen zijn niet toegestaan.
U mag een rollator en een (elektrische) rolstoel als hulpmiddel meenemen in de Regiotaxi. Meld dit wel bij de ritreservering, zodat u zeker weet dat het juiste voertuig komt voorrijden. Scootmobielen zijn alleen toegestaan voor Wmo – pashouders.
Nee, dit is met de Regiotaxi niet toegestaan.
U mag gratis 1 begeleider meenemen. U dient er wel voor te zorgen dat uw OV-Begeleiderskaart geldig is en dat deze gekoppeld is aan uw Regiotaxipas. De begeleider moet minimaal 12 jaar oud zijn. Neem hiervoor contact op met het Servicepunt Regiotaxi. (Telefoonnummer 0412- 25 36 83)
Deze indicatie kan alleen door de gemeente worden afgegeven. Het betekent dat u bij iedere Regiotaxirit 1 begeleider moet meenemen. Zonder begeleider reizen is niet toegestaan. De begeleider moet minimaal 12 jaar oud zijn en reist gratis mee.
Een rit “online reserveren” met aankomstgarantie is NIET mogelijk. Wanneer u een rit wilt boeken met aankomstgarantie dan kan dit alleen telefonisch: 0900 – 829 44 67
Voor de OV-Regiotaxigebruiker is het gebruik van de scootmobiel in de Regiotaxi niet toegestaan. Voor de Wmo-pashouder, die als indicatie een scootmobiel heeft, gelden de volgende wettelijke veiligheidsregels bij de instap in het voertuig:
De tijd dat u in het voertuig mag zitten wordt gebaseerd op de directe reistijd voor de rit en aangevuld met een extra reistijd voor het combineren van reizigers. De directe reistijd is de tijd hoe lang u over de rit zou doen als u rechtstreeks van vertrek naar bestemming reist. Bij een rit tot 8 kilometer wordt een maximale omrijdtijd van 20 minuten naast de directe reistijd berekend. Voor een rit langer dan 8 kilometer geldt de directe reistijd plus 30 minuten.
Een ov-reiziger ontvangt bij het reserveren van een rit soms een OV-reisadvies voor de rit die hij wil maken.
Het OV-advies wordt verstrekt als er alternatief openbaar vervoer beschikbaar is. Het OV-advies wordt u verplicht opgelegd. Dat houdt in, dat u ofwel uw verplaatsing met het reguliere openbaar vervoer maakt, of dat u er toch voor kiest om met de Regiotaxi te reizen. Kiest u toch voor het reizen met de Regiotaxi dan betaalt u een hoger tarief. Het ov-reisadvies wordt bepaald door de loopafstand tot de halte, de maximale reisduur en er mag maximaal 1 keer worden overgestapt.
De telefonist vertelt bij een OV-reisadvies:
Huisdieren zijn niet toegestaan in de Regiotaxi. Blindengeleidehonden en sociale hulphonden wel. Het meenemen van een (kleine) sociale hulphond is toegestaan onder strikte voorwaarden dat deze op schoot in een kleine handtas meegenomen wordt.
De regiotaxi rijdt op:
U kunt dit doen via het aanvraagformulier op onze website. Klik hier voor het aanvraagformulier. U ontvangt uw gratis Regiotaxipas binnen 5 werkdagen per post.
Iedereen kan met de Regiotaxi reizen. U betaalt dan het OV-tarief. Heeft u via uw gemeente een Wmo Regiotaxi pas ontvangen? Dan reist u tegen een gereduceerd Wmo-tarief.
Heeft u een beperking en kunt u niet met de bus of ander vervoer reizen? Dan kunt u een Wmo-pas aanvragen bij het zorgloket van uw gemeente. De gemeente beslist of de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) van toepassing is. U betaalt dan een gereduceerd Wmo-tarief voor Regiovervoer. Voor meer informatie neemt u contact op met het zorgloket van uw gemeente.
Nee dat mag niet. Uw Wmo-pas is persoonsgebonden.
Een taxipoint is een aanmeldpunt voor ritten vanaf een locatie waar veel taxi’s af – en aanrijden. U haalt u Regiotaxipas door de paslezer van een taxipoint en de taxi(bus) rijdt binnen 30 minuten voor (+/- 15 minuten). De Regiotaxi brengt u naar het woonadres dat bij ons geregistreerd staat.
Er zijn drie Taxipoints:
Kinderen van 0 tot en met 11 jaar reizen gratis mee als ze worden begeleid door een betalende passagier van minimaal 18 jaar oud. De volwassen passagier mag maximaal twee kinderen tot en met 11 jaar meenemen.
Ja, dat kan. U kunt uw verzoek hiervoor indienen bij de Klantenservice Regiotaxi. U ontvangt een aanvraagformulier dat u invult, ondertekent en vervolgens naar Connexxion stuurt.
Tarief – Wmo | Instap: €1,25 | Per kilometer: €0,27 |
Tarief – OV | Instap: €3,90 | Per kilometer: €0,59 |
Negeren OV advies | Instap: €9,05 | Per kilometer: €1,81 |
Tarief OV knooppunten | Instap: €2,39 | Per kilometer: €0,49 |
Als u de rit reserveert, hoort u meteen de ritprijs.
U kunt op verschillende manieren betalen:
Een ritoverzicht met gereisde ritten en kilometers kan belangrijk zijn voor bijvoorbeeld de jaaropgave belastingen. Als u een vervoerspas heeft van Regiotaxi dan kunt u op uw persoonlijke internetpagina uw ritoverzicht inzien en uitprinten. Bij de klantenservice van Regiotaxi kunt u een papieren versie van uw ritoverzicht bestellen.
Voor aanvang van de rit betaalt u de ritprijs aan de chauffeur. Dit kan contant (bij voorkeur met gepast geld) of per pin via een betaalautomaat in de taxi. De chauffeur verstrekt wisselgeld. Op verzoek geeft de chauffeur de klant een betalingsbewijs. Regiotaxi biedt mogelijkheden om op rekening te rijden of via automatische incasso te betalen. Voor meer informatie inzake automatische incasso neemt u contact op met de klantenservice van de Regiotaxi.
U meldt dit bij de Klantenservice Regiotaxi. Zij blokkeren uw verloren/gestolen Regiotaxipas en zorgen dat u binnen 5 werkdagen gratis een nieuwe Regiotaxipas per post ontvangt.
U meldt dit bij de Klantenservice Regiotaxi. Zij zorgen ervoor dat u binnen 5 werkdagen gratis een nieuwe Regiotaxipas per post ontvangt.
U kunt maximaal 25 kilometer reizen, zolang het vertrek- of bestemmingsadres binnen het reisgebied ligt.
Wanneer u verder wilt reizen dan 25 km kunt u gebruik maken van Valys: 0900 – 9630.
Bewindvoerders van Wmo-pashouders dienen het correspondentieadres te laten wijzigen bij het Wmo-loket van de betreffende gemeente.
Houd deze website in de gaten over reizen tijdens de feestdagen. Wij raden u aan uw rit voor de feestdagen op tijd te boeken!
Heeft u een klacht dan kunt u terecht bij het klachtenmeldpunt van Regiotaxi Noordoost Brabant.
U kunt uw klacht op 4 manieren doorgeven:
U kunt een wijziging van uw telefoonnummer doorgeven aan de klantenservice van Regiotaxi Noordoost Brabant of bij het Wmo-loket van uw gemeente. Wilt u alleen een ander nummer opgeven voor een specifieke rit, geef dit dan door bij uw ritreservering.
Hieronder kunt u zich inschrijven voor de nieuwsbrief. In deze nieuwsbrief willen wij u op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen van de Regiotaxi.
Postadres:
Raadhuislaan 2
5341 GM Oss